Klik voor een vergroting op de foto

180221 Vastenactie 2018

160214 vastenactie

Jaarlijks in de veertigdagentijd worden door de werkgroep Vastenactie allerlei activiteiten ontplooid voor een goed doel in de derde wereld. Het doel wordt de laatste jaren bepaald voor het gehele bisdom. Wij als werkgroep sluiten hierbij meestal aan, maar in 2018 is de opbrengst voor het project 'Laat een beperking geen beperking zijn voor een menswaardige toekomst', waar de zusters franciscanessen van Sint Anna zich voor inzetten in Kenia. Er worden verschillende activiteiten georganiseerd in de veertigdagentijd in de hele parochie voor dit doel.

De activiteiten in Clinge:

• Kinderkerk - Peuter Kleuterkerk op zondag 11 maart om 11.00 uur in de kerk van Clinge. Het verhaal van Juma, één van de kinderen uit Kenia staat centraal
  • KerkActie op school (datum nog niet bekend)
  • sponsorloop (datum nog niet bekend)
  • Tragelzorg verkoopt eigen gemaakte kunstwerken van de bewoners/clienten. Tentoonstellingvindt plaats in de basiliek van Hulst.
  • folders meegegeven met het parochieblaadje

De activiteiten in Graauw:

• spaardoosjes
  • folders meegegeven met het parochieblaadje

De activiteiten in Nieuw-Namen:

• overhandigen van de spaardoosjes tijdens de school-paasviering op 28 maart om 10.30 uur in de kerk.
  • een huis aan huis collecte in de Goede Week