071004 installatie presentatie dekenale leiding 2Op woensdag 3 oktober is tijdens een feestelijke euchatistieviering in de H. Willibrordusbasiliek in Hulst het nieuwe dekenale team van Zeeland geïnstalleerd door bisschop-coadjutor J. van den Hende.

n een goed gevulde kerk zaten niet alleen vertegenwoordigers van de vele Zeeuwse parochies en regio's maar ook belangstellenden (oud-parochianen) uit het Brabantse. Bijzondere gast was emeritus bisschop Ernst. De muzikale omlijsting van de viering was in handen van de Cantorij der Basiliek en het Dameskoor van de Basiliek onder leiding van Anton de Kort. Jo Ivens bespeelde het orgel van de basiliek.

071004 installatie presentatie dekenale leiding 1De benoeming van priester Paul Verbeek en pastoraal werker Geerten de Kok werd reeds eerder dit jaar bekend gemaakt. Tijdens de viering kreeg ieder een brandende fakkel aangereikt, die tijdens het afscheid van deken Peter van Hecke op 13 april van dit jaar voor hen was aangestoken. Aan het nieuwe dekenale team de taak deze fakkels brandend te houden als baken van geloof en teken van verbondenheid.
Beiden kennen elkaar al geruime tijd, eigenlijk al vanuit hun studietijd in Heerlen. Al zijn beiden niet van “Zeeuwse bodem”, toch hebben ze allebei Zeeuws-Vlaamse wortels: Geertens vader komt uit Terneuzen en Pauls moeder uit Axel. Zij zijn inmiddels in Zeeland gaan wonen.