080315 kloosterzande gastkoorOp de vooravond van Palmzondag, zaterdag 15 maart zal het Gemengd Koor uit het naburige Vlaamse De Klinge in de viering van de palmwijding om 18.30 uur te gast zijn in Kloosterzande.

Deze bijzondere viering aan het begin van de Goede Week is een Communieviering en begint om half zeven.
Tijdens deze viering worden de palmtakken gezegend, die als Christushulde in processie door allen door de kerk worden gedragen; daarna wordt het Lijdensverhaal gelezen en wordt de viering besloten met het uitreiken van de Communie.
Het koor van de parochie in De Klinge omvat 25 personen; zij zingen bekende liederen uit het Nederlandstalig repertoire. Maar evenzeer zijn er momenten waarin zij liederen van Vlaamse oorsprong laten klinken.