080321 overlijden Mgr DobbelaarMgr. Leo Dobbelaar is vrijdagmorgen in Ethiopië overleden. Men heeft hem 's morgens vroeg dood aangetroffen op bed.
De bisschop was afkomstig van Boschkapelle. De uitvaart zal a.s. dinsdag in Ethiopië plaatsvinden.

Vorig jaar vierde hij daags voor Pinksteren nog zijn koperen bisschopsjubileum samen met Mgr. Muskens. Zij zijn op dezelfde dag gewijd, hetzij op verschillende plaatsen.

Begin dit jaar was hij voor het laatst in Nederland voor de uitvaart van zijn zus. Op een nog te bepalen tijdstip zal een gedachtenisviering hier worden gehouden. Gedenken wij hem in onze gebeden en houden wij hem in ere om alles wat hij in het bijzonder voor de mensen in Ethiopië gedaan heeft en voor zijn familie hier betekend heeft.

De eucharistie ter gedachtenis aan Mgr. Dobbelaar zal op zaterdag 5 april om 11.00 uur in de parochiekerk van de HH. Petrus en Paulus te Boschkapelle worden gevierd.