Op vrijdag 16 mei wordt door de bisschop van Breda mgr. Johannes van den Hende en de gedeputeerde voor Cultuur van de provincie Zeeland drs. Harry van Waveren de Schatkamer van de Willibrordusbasiliek officieel geopend.

Zoals u weet beschikken we na de officiële opening op 16 mei van “2008 Jaar van het Religieus Erfgoed” over een eigen museum in de Librije. Een historische plek in onze basiliek.

080516 Hulst opening schatkamer basiliekJarenlang is deze ruimte gebruikt als opslagplaats. In de toekomst hebben we jaarlijks de gelegenheid om in de zomermaanden onze kunstschatten aan onze eigen parochianen en de bezoekers van Hulst te tonen. Mooie kunst- en religieuze gebruiksvoorwerpen laten zien is beter dan ze alleen in een kluis te bewaren.

Wij hopen dat we onze parochiegemeenschap met deze bijzondere ruimte een nieuwe dimensie gegeven hebben.

Op de zondagmiddagen

• 18 mei – 25 mei-
  • 1 juni- 8 juni – 15 juni – 22 juni- 29 juni-
  • 6 juli- 13 juli- 20 juli- 27 juli-
  • 3 aug- 10 aug- 17 aug- 24 aug- 31 aug-
  • 7 sept- 13 sept- 14 sept

kunt u van 14.00 tot 16.00 uur een bezoek komen brengen aan uw eigen museum.
Wij nodigen u daarvoor van harte uit.

Komt u eens kijken hoe we van een rommelhok een schatkamer gemaakt hebben!
Komt u eens kijken welke prachtige kunstschatten uw parochie heeft!

Namens het Parochiebestuur
J.F.M. van der Zijden.