Bedevaart
Viering van Theresia-lof met ommegang

Op dinsdag 7 oktober lopend of rijdend pelgrimeren naar Heikant, Zeeuws-Vlaanderen.
“Mijn roeping is de liefde!”
Theresia van Lisieux kwam uit de familie Martin. De familie was niet onbemiddeld.080813 Theresia van Lisieux
Theresia had studiemogelijkheden en was getalenteerd.
Haar van nature koppig karakter maakte het haar niet gemakkelijk.
We kennen haar vastberadenheid te willen intreden in het carmelklooster te Lisieux, als vierde meisje uit het gezin Martin, op 15 jarige leeftijd.
Alle welvaart achterlatend begon ze daar een leven met strenge regels en soberheid.

Veel werd er na haar dood geschreven over de wijze waarop zij leefde en hoe ze de heiligheid heeft bereikt. Uit haar eigen nagelaten geschriften weten we hoeveel beproevingen ze moest doorstaan. Ze was een jonge vrouw met een sterke wilskracht en doorzettingsvermogen”

Van “Theresia van het Kind Jezus van het Heilig Aanschijn” wist men niets bijzonders te melden toen ze was overleden. Dit “niets bijzonders” heeft haar gemaakt tot een grote heilige en kerklerares.
'Klein zijn voor God en alle kleine dingen zo goed mogelijk doen.”
Laten we gezamenlijk naar de parochiekerk in Heikant komen, die onder haar bescherming staat.
De viering van het Theresia-lof met ommegang is op:

dinsdag 7 oktober om 14.00 uur.

Na de viering verwachten we U in “t Heike” tegenover de kerk.
Uw lieve gastvrouw schenkt daar koffie, thee met.... Welkom pelgrim!
K.B.O. Heikant