Het kerkbestuur van de basiliek in Hulst is een actie begonnen voor de aanschaf van een nieuwe kerststal. In de basiliek is er de laatste tien jaren heel veel gebeurd aan inrichting en instandhouding van het gebouw. Maar de vernieuwing van de kerststal moest men tot nu toe aan de aandacht voorbij laten gaan.

De beeldengroep zowel voor groot als voor klein neemt een belangrijke plaats om de basiliek in de kersttijd met smaak in te richten. Men heeft een beeldengroep voor ogen, waarvan de staande beelden ca. 1 meter hoog zijn. De fraaie kledij die daarbij geleverd wordt, oogt bijzonder mooi en is zowel passend bij de personen die zij verbeelden alsook passend in de basiliek. In de weekends van de komende advent zal voor, tijdens en na de vieringen een aantal beelden uit deze serie in de basiliek te zien zijn om een indruk te geven. Omdat deze beelden geleend zijn van een parochie elders in het bisdom, kunnen zij niet zonder toezicht in de basiliek achter gelaten worden.
Voor de basisgroep (H. Familie, herders en wijzen) heeft het bedrijfsleven reeds zo’n 60% beschikbaar gesteld. Er is nog ongeveer € 2.000,- nodig om deze groep te kunnen aanschaffen.
Het kerkbestuur doet een beroep op particulieren en bedrijven om dit project te doen slagen.
Giften voor dit doel zijn vrijgesteld van belasting en die worden alleen bestemd voor de aanschaf van de kerststal; ook hoopt zij op een royaal gebaar van de Goedheilig Man, wie dat dan ook moge zijn.
Giften kunnen in gesloten enveloppe via de brievenbus van de pastorie verstrekt worden met de aantekening: “Kerststal basiliek” of overgemaakt worden op bankrekening 1507.27968 t.n.v. kerkbestuur Hulst met vermelding “Kerststal basiliek”.

081127 kerststal 2

Dit zal de nieuwe kerstgroep worden