tobe w pastorBegin oktober heb ik als diaken afscheid genomen van het pastoraat. Er is toen de mogelijkheid geboden om mij en mijn echtgenote in staat te stellen een bedrag te overhandigen voor een project met Bulgaarse kinderen uit de havenstad Bourgas, waarmee we regelmatige contacten hebben onderhouden en blijven doen.
We mogen een totaalbedrag van ruim € 4.000,- gaan overhandigen. Het geld zal besteed worden aan uitbreiding van een kinderbibliotheek en aanschaf van kindvriendelijke materialen. Ook de inrichting van nieuwe kamers staat op de lijst, waardoor meer kinderen onderdak zullen krijgen en in staat gesteld worden om normaal onderwijs te volgen.

Dit bedrag geeft de leiding van het huis meer mogelijkheden om aan deze kinderen met een achterstandssituatie bijzondere zorg en aandacht te schenken, opdat zij een gewone plaats zullen innemen in het maatschappelijke leven van de toekomst. Een groot cadeau is hiermee geschonken, waarvoor we heel, heel veel dank zeggen.
Dat doen we ook voor de vele spontane reacties, de medewerking voor de organisatie, de inspanningen en de inzet voor ontvangst van familie, gasten en kerkgangers op zondag 5 oktober. Dat geldt niet in mindere mate voor de geschenken zoals de schitterende boekwerken, de aangename flessen drank, bloemen en vooral niet te vergeten de tientallen veelal fraaie kaarten en brieven van alle kanten en parochies in de regio met oprechte en gemeende wensen, dankbetuigingen en bemoedigingen, die we hebben mogen ontvangen. Daarbij horen ook de waardebonnen en uitnodigingen voor verrassingsbezoeken, die we hebben mogen krijgen.
Het laat ons terugkijken op warme en hartelijke contacten, die in de achter ons liggende jaren in de regio Oost Zeeuws-Vlaanderen zijn opgebouwd.
Nogmaals van harte oprecht dank-je-wel.

Wim Tobé