090331 week Nederlandse missionaris De voorbereidingen voor de Week Nederlandse Missionaris 2009 zijn in volle gang.

Dialoog van het leven
De Pinksteractie van de Week Nederlandse Missionaris vindt plaats van 21 mei tot en met 1 juni aanstaande. Azië staat dit jaar centraal en Dialoog van het leven is het thema. Interreligieuze dialoog is voor Azië van levensbelang. Onderlinge strijd ontwricht de samenleving en de conflicten raken met name de allerarmsten en minst weerbare mensen. De verhoudingen tussen religies en de onderlinge dialoog is zo sterk verweven met het levensgeluk en de levenskansen van mensen dat het gaat om een dialoog van het leven. Missionair werk in Azië staat altijd in het spanningsveld van de dialoog van het leven en het gesprek tussen religies. De werkers spreken een taal die iedereen verstaat en die mensen bij elkaar brengt en verbindt. Tevens is het een taal die mensen inspireert en kracht geeft om hun eigen leven ter hand te nemen. In actie te komen en daadwerkelijk iets te veranderen.

WNM-boekje
Uiteraard is er ook dit jaar onze speciale uitgave voor de Week van de Nederlandse Missionair. In 2009 worden een missionaris, een missionair werker en een project rond interreligieuze dialoog geportretteerd .

Inspiratiedag op 24 april
Op vrijdag 24 april organiseren we een inspiratiemiddag in de Nicolaikerk in Utrecht. Wilt u zich laten raken door het verhaal van Aminda Saño die op de Filippijnen werkt aan interreligieuze dialoog? Of door de ervaringen van missionair werker Alfons van Zijl? Wilt u iets leren over missie in deze tijd? Zoekt u als pastor of MOV vrijwilliger inspiratie voor de Week Nederlandse Missionaris in uw parochie? Dan bent u van harte welkom. Naast onze gasten zijn er dans, projectinformatie en natuurlijk ontmoetingen onder het genot van Filippijnse hapjes en een drankje! U komt toch zeker ook! Zet 24 april alvast in uw agenda. Meer informatie volgt.

Speciale website!
Inmiddels is onze speciale website http://www.weeknederlandsemissionaris.nl/ in de lucht. Hierop is o.a. alle informatie te vinden over de projecten en het aanbod.

Draag ook dit jaar de WNM een warm hart toe!

Week Nederlandse Missionaris
Lutherse Burgwal 10
2500 BK Den Haag

De uitvoering van de campagne rond de Week Nederlandse Missionaris is toevertrouwd aan Mensen met een Missie.