geloven nuReis om de wereld in 40 dagen.

Hongerdoekententoonstelling in de rk-kerk van Philippine (Midden Zeeuws-Vlaanderen).

In 2010 bestaat Vastenactie Nederland 50 jaar. In samenwerking met de PKN kerk van Sluiskil-Philippine-Sas van Gent organiseert de Elisabethparochie een tentoonstelling van alle hongerdoeken die sinds 1976 zijn gebruikt tijdens de veertigdagentijd.

De tentoonstelling is geopend van 21 februari 2010 t/m 28 maart 2010 en is te bezoeken in de weekenden van 13.30-17.00u. Er bestaat tevens de mogelijkheid om deel te nemen aan de rondleidingen van 14.30- 15.30u. Voor groepen is het mogelijk om na afspraak de expo te bezoeken.

In totaal zijn 21 doeken uit de periode 1976- 2010 te bezichtigen: alle doeken van Misereor en enkele van Brot für die Welt, de zusterorganisatie van Misereor. Tijdens de tentoonstelling kan men kennismaken met veel documentatie/achtergrondmateriaal over de doeken. Per hongerdoek is een kijkwijzer beschikbaar.

Rond de tentoonstelling worden op verschillende plaatsen in de parochie en gemeente activiteiten georganiseerd: hongermaaltijden, film, lezingen, bezinningen, vesperdiensten.

Iedere week staat een bepaald werelddeel centraal tijdens de expo. Daarbij wordt veel extra materiaal getoond: film over de kunstenaars, achtergronden van het doek, muziek uit het betreffende werelddeel.

Actuele informatie over de expo is te vinden op de website van de Elisabethparochie: www.eparochie.nl.

Al meer informatie gewenst?

pastor N. van Waterschoot
A: Baljuwlaan 19