De kadercursus liturgie en de kadercursus kerkmuziek worden gelijktijdig aangeboden. Een aantal lessen zijn gemeenschappelijk: ze worden zowel door de cursisten liturgie als door de cursisten kerkmuziek gevolgd. Door het gezamenlijk aan te bieden ontmoeten de ‘liturgisten' en de ‘kerkmusici' elkaar.

De cursus omvat 15 bijeenkomsten.

De kadercursus is opgezet als een samenwerking tussen bisdom, dekenaat en parochies. Deze samenwerking bestaat erin dat elk niveau een bepaalde inbreng heeft. Het bisdom organiseert en biedt de cursus aan de dekenaten aan. De parochies zijn vertegenwoordigd via de docenten.

Doelgroep:
Voor de kadercursus kerkmuziek: dirigenten en organisten van kerkkoren
Voor de kadercursus liturgie: de leden van de liturgische werkgroepen (lectoren, gezinsvieringen, avondwake, liturgie, kosters.............) en parochianen die geïnteresseerd zijn.

De cursus bestaat uit vier modules. De ‘liturgische' bijeenkomsten van deze modules worden gegeven door de medewerker liturgie van de pastorale dienstverlening en pastorale beroepskrachten uit het parochiepastoraat. De ‘kerkmuzikale' bijeenkomsten worden verzorgd door de medewerker kerkmuziek van de pastorale dienstverlening of door kerkmusici uit het betreffende dekenaat.

De kosten voor deelname aan de cursus bedragen € 75,00.

Waar:

Wanneer:

Aanmelden:
Dekenaal Centrum Zeeland te Heinkenszand

12 donderdagavonden van 19.30 – 21.30 uur
20 januari 2011
3, 17 februari 2011
3, 17, 31 maart 2011
12 mei 2011
8, 22 september 2011
6, 20 oktober 2011
3,17 november 2011

Op voordracht van de pastorale beroepskracht uit de eigen parochie.
Wil je je dus aanmelden doe dat dan via een van de leden van het pastoraal team.
Aanmelden kan tot 1 december 2010.