Jongens, jongens, we hebben weer een weekje achter de rug.

Al langere tijd denken we na over de onkosten van het heilig Jaar. We weten, dat het geld niet als eerste genoemd mag worden, maar zonder geld, ook in de kerk, komen we niet meer waar we willen wezen. Ook niet voor het heilig Jaar van Barmhartigheid.

Dus, naast het organiseren van activiteiten voor jong en oud, denken we ook na hoe de onkosten te betalen. We willen uiteindelijk niemand tot last zijn en quitte spelen op het eind van het jaar.

160126 soep voor barmhartigheidDeze week zijn we in gesprek gegaan met de JUMBO. Peter, Jack en zijn personeel reageerden heel erg enthousiast en dachten ook mee in de mogelijkheden.

Wat hebben we nodig? We willen soep en belegde broodjes verkopen. Bij sponsoring betekent dit een mooie verdienste om de aankleding van de kerk te bekostigen. Op die manier krijgen de werken van Barmhartigheid, in de vorm van leger des Heils, kerk en vluchtelingen, waterproject van Ghana, Amnesty International, rouwzorg 0114, voedselbank en Zonnebloem met Vastenactie een podium om zichzelf te presenteren. Ook ziet u het mooie schild, dat de heer Bouwmeester heeft gemaakt. En er is nog veel meer.

JUMBO heeft er oren na en denkt mee: als wij de groenten beschikbaar stellen willen jullie dan de soep aan de man brengen en de giften zijn voor jullie. Fijn toch.

Zaterdag 23 januari 2016 hebben we met een aantal vrijwilligers bij de JUMBO gestaan van 10.00 tot 15.00 uur. Marjo, Irene, Jeroen, Annemie, Lonneke hebben in de soep staan roeren alsof hun leven ervan afhing, nadat Marjo vrijdag al 50 liter soep had gemaakt. Vele mensen kwamen langs onze stand en de soep was overheerlijk, aldus het algemene commentaar. Wiel kwam ons ook nog een riem onder het hart steken en ook hem smaakte de soep heerlijk. Daar onze hoffotograaf Ronnie er ook weer was kunnen we u deelgenoot maken van onze actie. Kijk allemaal op de site: www.heiligjaarzeeland.nl.