schoonmaken kerkDe kerk in Koewacht wordt 2 x per maand schoongemaakt door 15 vrijwillige dames. Deze dames zijn in 2 ploegen verdeeld, zodat het voor een ploeg maar 1 x per maand aantreden is. Het werk is zo verdeeld dat de ene ploeg de ene helft dweilt en de andere helft stoft en stofzuigt tussen de
banken, en de andere helft van de ploeg doet dat ook, zodat de kerk elke maand minstens 1 x gedweild, gestoft en gestofzuigd is. Zo krijgt de kerk elke maand altijd volledig zijn schoonmaakbeurt.

Zo komen de 15 dames ook 2 x per jaar met zijn allen samen om het koper te poetsen. Dit doen ze voor Pasen en voor Kerst;Dan blinkt alles weer voor de hoogdagen. De ene ploeg werkt op dinsdagochtend en de andere ploeg werkt op donderdagmiddag. Soms kan dit wel eens verwisseld worden,bv bij een uitvaart en of feestdag op dinsdag of donderdag. Dat spreken ze onderling af.

Coƶrdinator van de kerkwerksters: Emmy van Remoortele