Tintinnabulum

Enkele belangrijk gegevens:

• Het parochieblad Tintinnabulum is er voor alle parochianen ter bevordering van de communicatie in de dertien parochiekernen en binnen Zorgsaam Zorggroep Zeeuws-Vlaanderen en komt iedere week uit.
  • Het Tintin kwam aanvankelijk uit als zelfstandig parochieblad met abonnees, maar sinds 1 november 2014 tot november 2016 onderdeel van Streekbeeld. Het werd toen gratis huis-aan-huis bezorgd bij alle adressen van de parochie H. Maria Sterre der Zee. Nu kan men zich op een electronisch exemplaar van dit blad abonneren, indien men zich opgeeft via het e-mailadres:. Verder zijn alle nummers vanaf 2 november 2014 van Tintinnabulum terug te vinden in het archief van Tintinnabulum. Papieren exemplaren liggen iedere week in de kerken van de parochie klaar.
  • De eerste officiële uitgave was in 1936.
  • Redactieadres: Redactie Tintinnabulum, Steenstraat 9, 4561 AR Hulst, (e-mail: )
  • Contactpersonen: Monique Klok.

Waarom een regioweekblad?

Een vitale geloofsgemeenschap staat niet op zichzelf, maar midden in de samenleving. Een gezamenlijk en actueel blad bevordert communicatie. Dat is van belang voor de pastores, het parochiebestuur, de vrijwilligers en alle parochianen. Door elkaars nieuws onder ogen te krijgen wordt het gevoel van saamhorigheid versterkt, waardoor het geloof een betere basis krijgt. Ons geloof is in eerste instantie iets van ons zelf, maar het staat niet op zich. Het samen gemeenschap zijn vormt voor ons een wezenlijke opdracht. Meer achtergrondinformatie over de geschiedenis van het Tintinnabulum vindt u hier.

Online lezen

U kunt het parochieblad Tintinnabulum lezen in het online archief.

Werkwijze

• De contactpersonen van iedere parochiekern sturen wekelijks de parochiekernberichten (misintenties, collectes, agenda items en nieuws) naar de centrale digitale postbus. Omdat het blad voor elke parochiekern is, vinden we dat het nieuws van dichtbij de voorkeur heeft. Verder komt er kopij ook van de pastores en vanuit het parochiebestuur.
  • Vanwege efficiëntie ontvangen wij de kopij liefst via ons e-mailadres. De kopij moet op maandag worden ingeleverd en geldt voor de komende week (voorbeeld: kopij voor de periode zaterdag 19 september t/m vrijdag 25 september moet op maandag 14 september worden ingeleverd. Artikelen moeten op maandag uiterlijk om 12.00 uur worden ingeleverd. De redactie is in handen van een groepje vrijwilligers die bij toerbeurt de kopij verzamelen, rubriceren en doorsturen naar de groep vrijwilligers, die voor de opmaak zorgen.
  • De redactie heeft het recht te corrigeren en/of in te korten. Ze is niet aansprakelijk voor de inhoud van de ingezonden kopij ende werkgroep verzorgd ook de opmaak.
  • Het Tintin wordt gratis toegestuurd via een e-mailbericht indien u zich heeft opgegeven via e-mailadres: . Verder is de papieren uitgave van Tintin iedere week te vinden in de kerken. Na iedere week wordt een digitaal exemplaar op onze website gepubliceerd, zie het archief Tintinnabulum.

De leden van de redactie: