Donderdag 25 maart 2010 werd m100403 margriet hermans lid in de orde van oranje nassauevrouw Margriet Hermans in het bijzijn van familie, vrienden en bekenden letterlijk en figuurlijk in het zonnetje gezet. Onder valse voorwendselen was zij meegelokt naar de kapel van “De Blaauwe Hoeve”, alwaar zij totaal verrast*, door een grote groep mensen met applaus werd verwelkomd. (*tot haar grote verwondering zat zelfs haar man Achiel in het complot!). Verwonderd, heel even sprakeloos, maar duidelijk ook blij verrast hoorde Margriet de lovende woorden van Burgemeester Jan Frans Mulder aan: “Het heeft Hare Majesteit de Koningin behaagd, u vanwege uw vele verdiensten te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.”
“Margriet Hermans uit Hulst ideale vrijwilliger ” (zo kopte de krant 26 maart 2010).
Wie kent haar niet, deze alom actieve en gewaardeerde Margriet!

Een vrouw met het hart op de goede plaats, altijd bereid om de helpende hand toe te steken. Een super actieve duizendpoot die zich al heel veel jaren met hart en ziel als vrijwilligster inzet voor de mensen en de wereld om haar heen. Haar inzet voor “De Zonnebloem afdeling Hulst” is van grote betekenis geweest voor ouderen, zieken en gehandicapten uit Hulst e.o. Mede dankzij haar inzet mochten en mogen velen genieten van een onbezorgde vakantieweek en velerlei andere Zonnebloem-activiteiten. Margriet was als steunpilaar van “De Zonnebloem afdeling Hulst” vele jaren de hartverwarmende zon in het leven van zorgafhankelijke medemensen. Terecht werd Margriet door Paul Coolsen, die het bestuurlijke stokje inmiddels van haar heeft overgenomen, in de bloemetjes gezet.
“Margriet Hermans uit Hulst ideale vrijwilliger”
Kees van Geloof dankte op zijn beurt Margriet voor haar verdiensten voor Curamus. Begin 1998 is Margriet officieel gestart als vrijwilligster bij de Stichting Curamus. Ook in de jaren daaraan voorafgaande droeg zij al rijkelijk haar steentje bij aan diverse werkzaamheden rond de kapel van “De Blaauwe Hoeve.” (“De mooiste kapel van de Benelux”, aldus deze spreker!) Haar uiteenlopende taken zijn door de jaren heen alleen maar toegenomen. Zo is zij lid van werkgroepen gebedsdienst en avondwake, koster, acoliet en lector, Een vrijwilligster waar je altijd op kunt rekenen, aldus diaken Kees van Geloof die zijn woorden eveneens met bloemen en kussen bezegelde.
“Margriet Hermans uit Hulst ideale vrijwilliger ”
Ook het parochiebestuur van de parochie van de H. Willibrordus te Hulst is heel veel dank verschuldigd aan deze ideale vrijwilligster. Margriet is ook in de Basiliek (“De mooiste kerk van Nederland”, aldus de vakjury van de NCRV!) koster, acoliet bij uitvaarten en als leek gaat zij ook regelmatig in diensten voor. Margriet, is bijzonder actief en vervult al haar taken respectvol en punctueel; de parochie Hulst, het pastoresteam en het parochiebestuur prijzen zich dan ook gelukkig met een vrijwilliger als Margriet, aldus pastor Joop Reurs.

Het laatste woord is aan Margriet:
Heel even sprakeloos...blij, verrast en dankbaar, aldus Margriet. Haar dank gaat uit naar velen maar in het bijzonder naar haar man die haar altijd gesteund heeft in haar drive om te doen wat ze doet, daar zijn waar ze nodig was en is.
“Margriet Hermans uit Hulst ideale vrijwilliger ”

Onder het genot van een hapje en een sapje wordt de bijeenkomst besloten met felicitaties, bloemen en kussen voor ‘de ideale vrijwilligster uit Hulst', mevrouw Margriet Hermans, Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Namens Parochiebestuur v.d. H. Willibrordus Hulst
Nelly Janssen – de Kooning