111021 tintinnabulum 75 jaar

Het is de moeite waard om te vermelden dat het Tintinnabulum dit jaar 75 jaar bestaat! In een tijd waarin kerk en geloof niet meer vanzelfsprekend zijn, mogen we best even stilstaan bij deze mijlpaal.
Het ‘Tintin’ is een begrip in Oost Zeeuws-Vlaanderen. Kort nadat de kerk van de H. Willibrordus te Hulst tot basiliek werd verheven, verscheen het eerste nummer van het Tintinnabulum.
De twee kenmerken van een basiliek zijn het Conopeum (de geel-roodkleurige ‘paraplu') en het Tintinnabulum (het klokje). De naam van ons blad is dus ontleend aan één van de kenmerken van de basiliek. Steeds meer werd het een blad voor alle parochies in de regio Oost Zeeuws-Vlaanderen.
Verschillende generaties hebben het ‘Tintin’ gelezen. Mensen stellen het nog steeds op prijs om de intentie voor hun overledene(n) terug te zien in dit kerkelijk weekblad. Het Tintinnabulum heeft een historisch belang en is een interessante bron van informatie voor iedereen die van een stuk geschiedenis houdt.
Het wel en wee van de katholieke parochies in onze streek en alle ontwikkelingen en veranderingen in het kerkelijk leven zijn immers in de uitgaven van het Tintinnabulum van de afgelopen 75 jaren terug te vinden.
Met dit jubileum willen we zeker ook u als abonnee feliciteren èn onze adverteerders en de vrijwillig(st)ers in de parochies die wekelijks trouw hun teksten voor het Tintinnabulum inleveren. Hartelijk dank voor uw trouw aan ons kerkelijke informatieblad.
Drukkerij Schelfhout heeft altijd veel zorg en aandacht willen besteden aan de uitgave van het Tintinnabulum. We spreken van harte de hoop uit dat het Tintinnabulum nog lang mag blijven voortbestaan en haar plekje weet te behouden in het kerkelijk leven van Oost Zeeuws-Vlaanderen.

Drukkerij Paul Schelfhout
A: Kleine Bagijnestraat 34