120108 pelgrimage Een collage van woorden in muziekdoor

(piano-improvisaties-arrangementen)
op
zondag 5 februari van 15.00 - 16.15 uur
in de bovenzaal van het gebouw Baudeloo te Hulst.
Entreeprijs: € 6,00 (incl. consumptie)
Inlichtingen en reservering: tel. 0114-68 33 60
of 0114 - 68 30 05 (zaal open vanaf 14.30 uur)

Toelichting:
Vandaag brengen Louis Freund en Pieter Overduin een nieuw spiritueel programma bestaande uit een collage van woorden en muziek, een dialoog tussen het gesproken woord en de klanken van het klavier.
De titel Pelgrimage is ingegeven door de vertelling, waarin de luisteraar wordt meegenomen in de zoektocht en de innerlijke dialoog doorheen het leven. Daarbij is aansluiting gezocht bij de traditie van de zeven gaven van de Geest en de oerpersoon van Abraham.

Bij elk onderdeel krijgen de woorden een extra dimensie in de gekozen muziekstukken voor piano en roept dit een bepaalde kleur en sfeer op. De teksten zijn van de hand van Louis Freund.
De arrangementen zijn van de amateur-pianist Pieter Overduin.

Louis Freund was als predikant werkzaam in verschillende kerkgemeenschappen en tot 2003 in de Prot. Gemeente te Mechelen en is vanaf zijn emeritaat woonachtig in Hengstdijk. Nog altijd is hij actief betrokken bij het kerkelijk leven in Zeeuws-Vlaanderen en vanuit zijn professionele achtergrond geïnteresseerd in muzikale expressie.

Pieter Overduin heeft verschillende Protestantse gemeenten gediend en is vanaf 2003 verbonden aan de Prot. Gemeente Oosthoek te Hulst. Als amateur pianist en organist is hij geïnteresseerd in het leggen van verbindingen tussen poëzie, (licht-) klassieke muziek en verbeelding.