120203 meditatiebijeenkomstenBeste mensen,
een nieuwe afbeelding als symbool voor de meditatiebijeenkomsten van onze parochie: het labyrint van Chartres.
Een labyrint is eigenlijk een kleine pelgrimage. Een oefening om ons levenspad te bewandelen zoals dat zich aan ons voordoet.
Een labyrint heeft maar één gang, waarin diegene die loopt vanzelf wordt begeleid naar het eindpunt. Hierbij is het afleggen van de weg dus net zo belangrijk als, misschien zelfs belangrijker dan, het bereiken van het doel.

Hetzelfde geldt voor de weg van de meditatie.
Op de markt van de spiritualiteit is ontzettend veel te koop en velen zijn op zoek met een duidelijk doel voor ogen: stilte, rust, eenheid of innerlijke vrede.

Daar is op zich niets mis mee, het is goed om een doel te hebben, ook op het gebied van het geestelijke leven.
Maar nog belangrijker is het de weg niet uit het oog te verliezen.

Voor christenen is de weg van de stilte een manier om te leren, om te ontdekken, zich open te stellen voor het mysterie van Gods aanwezigheid in ons leven. Christelijke meditatie wil een ontmoeting mogelijk maken: met God, met Jezus, met het onuitsprekelijke geheim, dat ons leven draagt.

Tijdens de meditatiebijeenkomsten van de parochie willen wij samen deze weg bewandelen. Wij beoefenen de stilte, richten onze aandacht op de (levens) adem die in ons ademt en beweegt en proberen de stilte vorm te geven tijdens de loopmeditatie.
Een inhoudelijke bijdrage geeft aan elke bijeenkomst een eigen kleur en karakter. Hiervoor put ik uit de rijke bron van mystieke ervaringen van mensen wereldwijd.
Heeft u vragen of wilt u graag meer informatie, neem dan gerust contact op met pastor Ralf Grossert.

U mag ook zonder aanmelding gewoon een keer langs komen op één van de avonden in de parochiezaal in Clinge.

De eerstvolgende bijeenkomsten zijn op:

1 maart, 19 april, 10 mei en 14 juni
in de parochiezaal van de parochie Clinge.

Wij beginnen om 19.30 uur en besluiten de avond rond 21.00 uur.

Met een hartelijke groet,
Ralf Grossert