110905 taize avondgebed kleinEen korte terugblik:
Op 19 januari hielden we voor de 5e keer een avondgebed in Taize’ stijl, georganiseerd door het oecumenische overlegorgaan van de rk. parochie en de prot. gemeente Hulst. De viering viel in “de week van gebed voor de eenheid der christenen”, en werd opnieuw door ruim 70 mensen bezocht.

Als leden van het oecumenisch overlegorgaan, hebben we in het afgelopen jaar positieve reacties ontvangen en willen graag op de ingeslagen weg voortgaan. Tevens denken we na over het in het najaar opzetten van een oecumenisch leerhuis over thema's als spiritualiteit en meditatie.
De vieringen worden telkens gehouden in de H. Catharinakerk in Hengstdijk, aanvang 19.30 uur.

110905 taize avondgebedVooruitblik:
Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang voor het volgend avondgebed op donderdag 29 maart, in de week voor Palmzondag. Nieuw is de Kruisicoonafbeelding uit Taizé (zie foto afbeelding van dit kruis, genomen in de kerk van Taizé). Wij willen wederom samen de liederen uit Taizé zingen, bidden en mediteren bij enkele Bijbelwoorden. In deze lijdenstijd zal het gaan over het lijden van Christus.
Het daarop volgend avondgebed wordt gehouden op donderdag 21 juni. We zijn dan inmiddels aanbeland in de tijd na Pinksteren. De periode van het kerkjaar bepaalt mede de keuze van onze liederen en overige onderdelen van het avondgebed en de daarbij gekozen iconen. Het laatste Taizé-avondgebed valt traditiegetrouw in de Vredesweek van september op donderdag 20 september.
De leden van het oecumenisch overlegorgaan heten u van harte welkom om ook de komende keren aan te sluiten bij ons gebed. Er zal een volledige orde van dienst beschikbaar zijn en de muzikale/vocale begeleiding berust bij een dameskoor uit Clinge.

Voor informatie kunt u altijd terecht bij ds. Pieter Overduin (T.: 68 15 52) en pastoraal werker dhr. Ralf Grossert (T.: 31 32 99).
Websites van de kerken: www.rk-kerk-ozvl.nl en www.pgoosthoek.nl

Op de website www.taize.fr/nl kunt u ook informatie over de communauteit van Taizé aantreffen, w.o. de Taizébrief 2012 over het thema Naar een nieuwe solidariteit. Ten slotte wijzen we u op een nieuwe boekuitgave onder de titel: vertrouwen groeit in stilte, met Bijbelse meditaties, gebeden en liederen, samengesteld door de broeders van Taizé, uitgave www.adveniat.nl