liesen j pastorToen onze bisschop zijn werk in ons bisdom begon is hij, samen met de secretaris generaal, de vicaris en de stafmedewerker van het vicariaat, overal op kennismakingsbezoek gegaan. Hij heeft op die manier veel kunnen zien, veel mensen mogen ontmoeten. Als vicaris van het vicariaat Breda heb ik in die tijd de bezoeken aldaar mogen meemaken. Het waren stuk voor stuk intense bezoeken waarbij de bisschop met veel aandacht voor mensen en omstandigheden aanwezig was. De bezoeken zijn hem goed bevallen. Zo goed dat de bisschop aangaf naar een vorm te willen zoeken om met regelmaat alle parochies van het bisdom te kunnen blijven bezoeken. Haalbaar lijkt het, eens in de drie jaar zo'n bezoek te plannen.

Nu is er bij ons zo'n volgend bezoek gepland. Op dinsdag 20 oktober komt de bisschop een hele dag naar onze parochie. We zijn uitgenodigd een programma op te stellen. Er zullen verschillende gesprekken plaats vinden. Ik mag u nu al wijzen op de viering van de eucharistie. Omdat het programma nog niet definitief is vastgesteld, kunnen we nog niet aangeven in welke kerk de bisschop de eucharistie zal celebreren. Wel is zeker dat dit om 19.00 uur zal zijn. En dat daarna gelegenheid is voor eenieder om de bisschop te ontmoeten, om met hem te spreken, is ook vast en zeker. Mag ik u uitnodigen deze tijd in uw agenda te reserveren, als u in de gelegenheid bent. Met velen maken we er een schitterende ontmoeting van! We laten zien: samen zijn we kerk!

pastoor Wiel Wiertz