logo dekenaat blauw

De Linkeroever is de naam voor de Pastorale School Zeeuws-Vlaanderen. De gezamenlijke parochies van Zeeuws-Vlaanderen hebben enkele jaren geleden het initiatief genomen om in eigen beheer een pastorale school op te richten met als doel voor alle geïnteresseerden de

Er is gekozen voor drie modules, die geloofsverdieping bevorderen voor alle geïnteresseerden. Of anders gezegd: er worden drie cursussen gegeven voor ieder die maar wil. De naam van de school is De Linkeroever, naar het gebied, waar de school zich bevindt: op de linkeroever van de Schelde.geloofsverdieping te bevorderen. Het is een samenwerkingsverband van alle parochies in Zeeuws-Vlaanderen en de meeste docenten zijn werkzaam als parochie-pastor in Zeeuws-Vlaanderen.

Over een periode van drie jaar wordt een groot aantal cursussen aangeboden, waarin een kritische bezinning op het geloof wordt gegeven. Van de cursisten wordt dan ook een open geest verwacht.