bosman cjlm hulstIn de laatste bijeenkomst van de Algemene Ledenvergadering van de IPV op maandag 29 oktober hebben de afgevaardigden van de parochies de kandidaat voor het voorzitterschap, Stan Bosman, gekozen tot voorzitter van de IPV.
De aftredende plaatsvervangende voorzitter, Otto Berbée, bekleedde de laatste drie jaar deze functie, omdat er binnen het bestuur nog steeds een vacature bestond voor het voorzitterschap. Inmiddels is deze met de keuze van Stan Bosman ingevuld. Hij is afkomstig uit onze regio: geboren en getogen in Nieuw-Namen en woont thans in Hulst.
Zoals de statuten voorschrijven is er van te voren door vier personen vanuit de Algemene Ledenvergadering een gesprek geweest met de kandidaat om hem te kunnen voordragen voor deze taak.
De nieuwe voorzitter wil een brug slaan tussen de parochies en tussen de afgevaardigden van de parochies, die nodig is om tot een nauwe samenwerkingsverband te komen zoals dat thans ook wordt voorgehouden door de bisdomleiding en in alle regio's van ons bisdom punt van bespreking is.
In de volgende kerkkoerier willen we Stan Bosman nader voorstellen .