koning steven de pastorZijn naam is Steven de Koning en hij is priester-student voor het bisdom Breda aan de Priester- en Diakenopleiding ‘Bovendonk' in Hoeven. Pater W. Poppe begeleidt hem, maar hij werkt ook samen met de andere leden van het pastoresteam. Hij is in augustus in Hulst gaan wonen en blijft een tot twee jaar in de regio. Vanaf begin september oriënteert hij zich. In overleg met de pastores zal hij zijn activiteiten gaan invullen.

Hij studeerde eerst Theologie aan de Katholieke Universiteit Utrecht en ging vanaf september 2005 over naar de priesteropleiding. Iedere twee weken is er een studieweekeinde op Bovendonk, dat loopt van donderdagavond tot en met zondagmiddag. De vakken zijn in de stagetijd theoretisch én praktijkgericht, zoals het voorgaan in de liturgie, het maken van een overweging, het leren opzetten van een project, bijvoorbeeld voor catechese. Het afgelopen studiejaar liep hij al stage in de regio Alphen (N.-Br.), in de parochies van Baarle-Nassau, Chaam en Ulicoten.

Steven is geboren en getogen in Breda. Hij werkte na zijn studie Nederlands recht aan de Katholieke Hogeschool Tilburg, zo'n 22 jaar in diverse functies bij de rijksoverheid in en om Den Haag.

In de Kerkkoerier die begin december uitkomt, vertelt hij meer!