muskens m bisschopBisschop M. Muskens is inmiddels begonnen aan zijn afscheidstournee door het bisdom Breda. Eén van de plaatsen, waar hij dit met de gemeenschap wil doen is in St. Jansteen. Op zaterdag 5 januari zal de bisschop voorgaan in de eucharistie.
In overleg met de bisschop zal het een regionale viering zijn; de beide koren van St. Jansteen verlenen hun muzikale medewerking, vertegenwoordigers uit de vijf cluster spreken gebeden uit, assistenten komen uit diverse plaatsen en het gehele pastoresteam, de leden van het pastorale dienst van zorgcentrum “Blaauwe Hoeve” en de deken van Zeeland zullen hierbij assisteren.
In de vorm van een cheque zal aan de bisschop o.m. een cadeau onder couvert worden aangeboden, dat hij kan aanwenden voor een diaconaal project.
Het afscheid van de bisschop zal verder een sober karakter dragen; er zal geen gelegenheid zijn om hem persoonlijk de hand te drukken, omdat dit te veel drukte voor hem teweeg brengt. Des te meer zal hij het weten te waarderen, wanneer uit alle parochies mensen aanwezig zijn.
Omdat alle pastores betrokken zijn bij deze afscheidsviering, zullen er op deze zaterdagavond geen vieringen zijn in Clinge, Kloosterzande en Stoppeldijk. De vieringen op zaterdag te Hengstdijk en Hulst zullen worden geleid door de werkgroep van de parochie.