080119 Clinge afscheid julia welkom fanny thumbOp 1 januari jl. is Julia Koster gestopt met haar werkzaamheden als kosteres van de H. Henricusparochie in Clinge.

Ruim 22 jaar heeft zij op voorbeeldige wijze deze taak op zich genomen en vervuld.

Een taak waar meer bij komt kijken dan de meeste mensen op het eerste gezicht zouden denken: zoals misdienaars opleiden en begeleiden, afspraken maken met mensen van allerlei werkgroepen.

Maar vooral ook het klaarleggen van de kleding en alles wat er bij een dienst nog meer nodig is: het bestellen van de hosties, de kaarsen, de miswijn, het luiden van de klok, het zorgen dat de kerk open is, verwarmd en verlicht is, het samenwerken en de afspraken maken met de dirigent, het koor en de kerkbestuursleden.

U ziet: een omvangrijke taak, dat kosterschap!

Toen Julia vorig jaar aangaf te willen stoppen op 1 januari, hadden wij als kerkbestuur zoiets als JULIA STOPPEN???

Dat kan toch niet; Julia hoort gewoon bij onze H. Henricusparochie, als steun en toeverlaat.

Maar het was de realiteit, dus moesten we op zoek naar een man, vrouw of groep van meerdere personen die deze taak op zich wilde nemen.

Maar dat bleek niet zo gemakkelijk en 1 januari kwam steeds dichterbij.
Wij, als leden van het kerkbestuur, hadden reeds een noodscenario gemaakt, om bij toerbeurt de taken op ons te nemen, zodat voorlopig alles zou kunnen blijven zoals het was en de diensten verzekerd bleven van de nodige verzorging.
En toen, zo ongeveer half december, was daar opeens het heugelijke nieuws dat er iemand bereid was gevonden de taak van Julia op zich te nemen.
Fanny van Geertruy-de Cock werd onze nieuwe kosteres!

Op 19 januari werd er op passende wijze afscheid genomen van Julia. Fanny nam definitief de touwtjes in handen. Voorlopig kan ze wel nog even rekenen op de hulp van Julia die haar wil begeleiden waar dat nodig zou zijn.

Julia: bedankt voor de goede zorg in de afgelopen jaren, bedankt voor de toewijding en de inzet voor onze H. Henricusparochie!

Fanny: van harte welkom als nieuwe kosteres in onze parochie. Hopelijk gaan wij een goede en prettige samenwerking tegemoet.

Lilian van Esbroeck, vice-voorzitster kerkbestuur.