oecumenen kleurDe Provinciale Raad van Kerken in Zeeland heeft een herstart gemaakt.Doel is met uw hulp veel te betekenen voor de oecumene in Zeeland.
De provinciale raad is van zins een oecumenische Zeeuwse kerkendag organiseren op zaterdag 16 mei 2009 in Middelburg.
Het gaat om een kerkendag zoals de ‘Raad van Kerken in Nederland’ al diverse malen opzette. Een feestelijke dag met gezamenlijke vieringen bij opening en afsluiting; daar tussen workshops, de markt van de mogelijkheden, marktkramen met informatie over vernieuwende mogelijkheden bemenst door mensen die iets met ons kunnen delen, participatie in tekenen van hoop enz.
Kortom een opzet die de harten wint, velen inspireert. Inspiratie aan ons als leden van een kerk, burgers van een zich verantwoordelijk voelende maatschappij en als mensen die zich onderdeel voelen van een wereldwijde oecumene.
Er is al wat geregeld. Van de provincie Zeeland mag gratis het Abdijplein gebruikt worden. Daar zal de opening en sluiting plaatsvinden. Ook zal hier de hele dag de markt van de mogelijkheden worden gehouden. Er is optie op de Abdijkerken. De binnenstad van Middelburg is dus het domein van de kerkendag. In diverse kleinere zalen van nabij gelegen kerkgebouwen kunnen dan workshops worden gehouden.

Gevraagd:
a. namen met (e-mail)adressen van mensen die bij de voorbereiding betrokken willen worden. Mensen dus die zich willen aansluiten bij de projectgroep-in-wording.Hierbij denken wij aan mensen die de organisatie van een activiteit in een bepaald gebouw op zich nemen, die een onderdeel op het Abdijplein en/of in de Abdijkerken willen verzorgen, die secretariaatswerk willen verrichten, die het kinderprogramma willen coördineren, ervaring hebben met drukwerk, die weet hebben van publiciteit en/of website e.d. In de projectgroep vullen deze het programma in, verdelen de taken enz. Het gaat om klussen die vooral in het nieuwe jaar wat tijd zullen vragen. Voorgestelde werkmethode: niet veel vergaderen; wel veel overleg per e-mail.
b. medewerkers om op de kerkendag zelf de zaak te runnen, b.v mensen aan de poort die drukwerk uitdelen, collectanten, mensen die de weg wijzen, die sprekers opvangen, die geluidinstallaties verzorgen, enz. enz. Behalve op een taakverdelingsavond vooraf vraagt dit alleen op de avond van 15 en de grote dag van 16 mei inzet. Kortom een korte en overzichtelijke uitdaging.

Opgave graag zo spoedig mogelijk naar:
Martien de Jonge, secr. Prov. Raad van Kerken Zeeland, e-mailadres: