090217 stichting kerk en vluchtelingStichting Kerk en Vluchteling Zeeuws-Vlaanderen
Baljuwlaan 19, 4541 EE Sluiskil , telefoon 0115 616006 , RABObank 1140.26.173

De Stichting Kerk en Vluchteling organiseert op 26 februari a.s. een lezing met als gastspreker dr. Abdelilah Ljamai uit Tilburg.
Hij zal spreken over het thema: 'Samen leven in één wereld'.
Hoe leven allochtonen en autochtonen samen in Nederland? De film Fitna betekende een dieptepunt voor de multiculturele samenleving. Dr. Ljamai zal wegen wijzen hoe allochtonen en autochtonen beter met elkaar kunnen samenleven. Hij gaat in op de betekenis van vreemdelingschap in de ontmoeting van westerse cultuur en islam.

De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 26 februari, aanvang 19.30 uur.
in de Goede Herderkerk, Koninginnelaan 5, Terneuzen.

Dr. Abedlilah Ljamai promoveerde in 2001 te Tilburg op het gebied van godsdienstwetenschappen, in het bijzonder verhoudingen islam-christendom. Hij is verbonden aan de Faculteit Katholieke Theologie Utrecht en de Radbouduniversiteit te Nijmegen voor het vak Spiritualiteit van de islam.

Inlichtingen: Derk F. Blom, voorzitter St. Kerk en Vluchteling, tel. 0117-451073