kinderkerkDe werkgroep Kinderkerk Heikant organiseert 4 tot 5 maal per jaar op zondag om 10.30 uur in de kerk te Heikant een kinderkerk met thema's als dierendag/Sint maarten, Kerst/drie koningen, Pasen/Pinksteren, Vakantie, Doopviering, Communie.

De eerstkomende keer 5 juli 2009 kent de Kinderkerk het thema vakantie en wordt er gewerkt met de steekwoorden zomerzon/ijsjes, vogelvrij, vakantie, bloemengeuren, vers fruit.

Wij gaan een aanzichtkaart maken die de kinderen ook die dag op de post doen samen met ons. De aanzicht kaart is voor iemand die bijvoorbeeld niet op vakantie kan of gaat maar die wel een beetje zonneschijn en mooie kleuren kan gebruiken zodat ze op deze manier toch een beetje vrolijker worden. We denken hierbij aan oudere mensen of mensen die de laatste tijd het niet zo leuk hebben gehad of aan zieke mensen.

Er komen tussen de 20 en 45 kinderen naar de kinderkerk. De uitnodigingen worden rondgestuurd via R.K. Basisschool Heidepoort maar natuurlijk zijn alle kinderen welkom.

Voor de kinderen is er iets te drinken en een snoepje dat past bij het thema.
Voor de ouders, opa's en oma's is er altijd koffie en cake.

Voor deze bijeenkomst en het knutselwerkje wordt een bijdrage van de kinderen gevraagd van € 1,00.

Nadere informatie is te verkrijgen bij Heidi Dobbelaar.