geldIn het weekend van 13/14 juni deed student Tom Kouijzer uit St. Jansteen een oproep om vier theologiestudenten te sponsoren voor hun reis naar Israël.
In oktober gaan priesterstudenten van het Ariënsconvict uit Utrecht met hun docenten een studie- en bedevaartsreis maken naar Israël. Eén van hen is Tom zelf, theologiestudent van het bisdom Breda.
Zij dienen hiervoor zelf een bedrag bijeen te brengen. Ze willen dat doen in de sfeer van de reis die zij zullen maken en hebben besloten vanuit Utrecht via de kathedraal van Breda alle bisschopskerken van België te bezoeken. Zij nemen de gebedsintenties mee, die hen worden aangereikt en vragen voor ieder bezoek aan een bisschopskerk om een sponsoring van € 5,-.
Het is geen toeristische fietstocht, maar er wordt serieus plaats ingeruimd voor gebed en bezinning. Iedereen kan aan deze sponsoring deel nemen door per kathedraal, die men zelf aanwijst vijf euro of een veelvoud ervan in te leggen.
Met deze inzet en vakantiebesteding hopen de studenten hun kosten te kunnen vergoeden voor de Israëlreis.
De eerste oproep na de kerkdiensten heeft geen windeieren opgeleverd, maar met deze opbrengst kan de reis nog niet gemaakt worden.
Nadere informatie is te verkrijgen op de site: http://www.arienkonvikt.nl/israelreis of of ook kunt u schrijven naar .