Beste mensen

Wij zijn in onze regio drukdoende met het diocesane beleidsplregio 08100 projectgroeppresentatie2 1an ‘In de duizend gezichten van Uw volk'. Hierbij gaat de meeste aandacht uit naar het intensiveren van de samenwerking tussen de verschillende parochiekernen.

De projectgroep, die door de bisschop in onze regio is benoemd, is drukdoende met het sturen, coördineren en stimuleren van dit proces.
Ook zijn er speciaal daarvoor ingestelde werkgroepen bezig met de beleidsterreinen: pastoraat, personeel, financiën, gebouwen en besturen.

Het hoofddoel van het diocesane beleidsplan is het geloof voorop te stellen: ‘met het geloof voorop'. Dit hoofddoel bereiken is niet zo gemakkelijk: het is gemakkelijker te praten en na te denken over organisatie en structuren dan ons te verdiepen in ons geloof.

Daarom besloten wij een bezinnings- en verdiepingsdag te houden die uitdrukkelijk ingaat op dit hoofddoel. Wat staat ons voor ogen als we het hebben over de kerk als geloofsgemeenschap? Wat zijn de peilers waarop je deze gemeenschap moet bouwen en hoe kunnen we dat bereiken?

Aan de hand van een speelfilm, teksten en muziek zullen we met elkaar in gesprek gaan. We zullen samen maaltijd houden en de dag afsluiten met een eucharistieviering.

Dit alles zal gebeuren op zaterdag 24 oktober
in de pastorie aan de Steenstraat te Hulst
van 9.45 uur tot 16.30 uur.

Gelieve een lunchpakket mee te nemen.
Voor soep, koffie en/of thee wordt gezorgd.

Deze uitnodiging hebben we aan alle parochiebesturen gestuurd, maar ook aan u die regelmatig aan onze catecheseavonden hebt deelgenomen. We zouden het op prijsstellen om ook u deze dag te mogen ontmoeten.

U kunt zich opgeven voor de parochiedag op 24 oktober door een e-mail te sturen naar pastor Polet of pater Reurs onder vermelding van:

uw naam,
uw adres, postcode en woonplaats
uw telefoonnummer en
uw e-mailadres