100125 eerste mis steven de koning thumbOp zondag 24 januari 2010 ging pastor Steven de Koning voor het eerst voor in een eucharistieviering, daags na zijn priesterwijding te Breda door Mgr. J. van den Hende. In een mooi versierde kerk werd Steven geassisteerd door zijn voormalig stagebegeleider, pastor W. Poppe sm, diaken K. van Geloof, hoofd pastorale dienst van de stichting 'Curamus' in de regio Oost Zeeuws-Vlaanderen en pastoraal werkster H. Ferket- de Koning, familie van de neomist.

Tom Kouijzer, priesterstudent uit de regio, trad op als ceremoniarius. De voorbeden en het aandragen van de offergaven werd verzorgd door vertegenwoordigers van de dertien parochies uit de regio en de zang werd verzorgd door de Cantorij der Basiliek.
De belangstelling voor deze viering was groot en er hing een ingetogen en feestelijke sfeer. Namens de IPV overhandigde de voorzitter Stan Bosman een cadeau , te weten een stola. Steven was hiermee zeer vereerd ; het zal voor hem een blijvende herinnering zijn aan deze speciale dag en aan de regio Oost Zeeuws-Vlaanderen. Na de viering was er gelegenheid onder het genot van een kopje koffie de nieuwe priester te feliciteren; hiervan werd zeer druk gebruik gemaakt.