080215 Hulst cultureel erfgoed 2 thumbIn kerken en kapellen zijn vele kunstvoorwerpen. ‘Voor God is niets mooi genoeg”. Architecten, beeldhouwers, timmerlieden, schrijnwerkers, koperslagers en glazeniers zijn aangetrokken om de kerken te verfraaien.

Vele voorwerpen in kerken hebben én een functionel én en betekenisgevende én een artistieke functie. Vele kerken worden opengesteld. Er zijn gastheren en gastvrouwen om bezoekers welkom te heten en hun vragen te beantwoorden.

Het is een uitdaging om met mensen die daarvoor openstaan vanuit de kunst in kerken het geloofsgesprek aan te gaan, en om bij de doopvont te spreken over dopen, bij de preekstoel te spreken over preken, bij de biechtstoel over biechten, bij de lessenaar te spreken over het lezen in de Schrift.

Deze bijeenkomsten wordt jaarlijks gegeven en vindt voor 2010 in Hulst plaats.

Deze bijeenkomst is bedoeld voor gastheren/vrouwen die de openstelling van kerken en kapellen tot taak hebben, mensen die rondleidingen willen verzorgen in hun eigen kerkgebouw en overige geïnteresseerden.

Deze bijeenkomsten worden vanuit het bisdom georganiseerd. De begeleiding van deze bijeenkomst ligt in handen van vicaris-generaal Vincent Schoenmakers en Frank van Gerven.

Voor meerdere info kunt u terecht bij Vincent Schoenmakers, 076-5223444,e-mail:  .

Inschrijven:

Chantal van de Walle