Op zaterdag 27 maart zal om 19.00 uur het parochiƫle koor uit het Belgische De Kling als gastkoor in de Willibrordusbasiliek van Hulst haar muzikale medewerking verlenen aan de Eucharistieviering op de vooravond van Palmzondag.
Het koor in geen vreemde in de regio. Het heeft al eerder haar medewerking verleend in parochies van deze regio. Het koor omvat 35 dames en heren en staat onder leiding van Marlene Bauwens.
Het koor zingt liederen en gezangen, die eigen zijn aan de bijzondere viering van Palmzondag, waarin de wijding van palmen plaats vindt, de processie als Christushulde en ook het Lijdensverhaal wordt gelezen. Er is ruimte voor meerstemmige koorzang en eenstemmige samenzang en het koor doet dit in zowel het Latijn alsook in het Nederlands.
Na de viering is er in de basiliek een koffieontmoeting om nader met het koor en met elkaar in gesprek te gaan.