100621 plannen voor 2011 en 2012 ivm bezinningsdagen in stilteBeste parochianen van Oost-Zeeuws-Vlaanderen,

In 2010 heb ik mogen werken in bezinningswerk : in Lovenjoel (kloostertje De Bron bij Leuven) is er een weekend doorgegaan voor mensen van Zeeland en in Ranst (kasteel Hof Zevenbergen bij Antwerpen) een 5 daagse retraite. Voor beide gelegenheden hebben mensen van onze regio ingeschreven. Zij hebben ook de wens uitgedrukt terug te komen.

Ik beloofde dus mee te delen wat de volgende data zullen zijn, waarop in De Bron, Dreef 2, 3360 Lovenjoel (bij Leuven) deze keer bezinningsdagen in stilte worden gehouden. Ik wil dit meteen doen : dat zal zijn vanaf 1 april vrijdagavond tot 3 april zondagmiddag na de maaltijd. Dan geef ik in de vorm van bezingsdagen het Mc evangelie deel 1. Gezien het beperkt aantal plaatsen – 11 mensen waaronder 2 kamers voor echtparen – geef ik graag de voorrang aan wie al een weekend meemaakte. Indien het u zint én u er vrij voor bent, welkom. Schrijf dan maar in...

Voor lange blijvers geef ik een 8-daagse stille retraite op dezelfde locatie van 4 juli ’s avonds tot 13 juli na het ontbijt. Dat zal gaan over een benadering van het mysterie van God en mens vanuit de vrouw in het evangelie en in de eerste eeuwen van de kerk. Verder staat in 2012 een vijfdaagse in Ranst (bij Antwerpen) geboekt van 15 tot 20 juli 2012 over een nader te bepalen onderwerp.

Ik hoop dat u een goede tijd mag meemaken en hoop op een blij weerzien. Ik hoop dat ik niemand zal moeten weigeren wegens plaatsgebrek.

Genegen groet,
Noëla Polet