100923 nieuw boek over de parochie van de h. gerulphus te stoppeldijk vogelwaardeDit jaar bestaat de kerk van de parochie Stoppeldijk te Vogelwaarde 150 jaar.

Eén van de activiteiten om dit te vieren is het uitgeven van een nieuw boek over de geschiedenis van deze parochie. In 1959 is een boekje verschenen over de geschiedenis van de parochie Stoppeldijk bij gelegenheid van het gouden priesterfeest van de toenmalige deken Staal. Dat boekje is destijds geschreven door de pastoor van Hengstdijk, G. Bongenaar.

De geschiedenis wordt nu herschreven, aangevuld met nieuwe feiten en bijzonderheden van weleer en van de afgelopen vijftig jaar. Het boek bevat niet alleen talrijke kaarten en foto’s ter illustratie van de beschreven gebeurtenissen, maar ook oude en nieuwe dorpsgezichten en bijzonderheden over 85 religieuzen uit Stoppeldijk. Een hebbeding!

Het boek wordt geschreven door Ria, Arie en George Sponselee.

Het boek zal verschijnen op zaterdag 14 november 2010 als afsluiting van de jubileumviering. Bestellen kan door € 19,-- (of een veelvoud bij meer exemplaren) over te maken op bankrekening 3326.09.464 van Parochie Stoppeldijk te Vogelwaarde. Deze prijs geldt tot 1 november: daarna zal het boek voor € 24,-- verkrijgbaar zijn.

Nadere informatie per e-mail: .