110316 taize avondgebedVoor de tweede keer in dit seizoen zal er een avondgebed worden gehouden en wel op donderdag 7 april. Het wordt weer een ‘Viering in de stijl van Taizé’, de oecumenische broedergemeenschap in Frankrijk.

Wij bieden deze viering aan als een Oecumenisch Avondgebed in het kader van de 40 dagentijd. Een mooie gelegenheid om in deze week met christenen van andere kerken en overige belangstellenden biddend en zingend bij elkaar te zijn.
Na afloop van deze viering is er gelegenheid om elkaar onder het genot van een kopje koffie of thee te ontmoeten. Ook zal er na afloop een korte toelichting worden gegeven over verschillende aspecten van deze stijl van vieren en de oorsprong ervan.
Evenals dat tijdens de gebedsweek voor de eenheid der christenen het geval was, hopen wij ook nu velen van u te mogen ontmoeten. Om zoveel mogelijk bezoekers een plek op het liturgisch centrum te geven, is deze ruimte wat uitgebreid. Wij ontvingen uit verschillende hoeken positieve reacties op het eerder gehouden avondgebed.
Als oecumenisch overlegorgaan hebben wij dan ook besloten om dit jaar nog twee avondgebeden te plannen: op 16 juni (na Pinksteren) en op 22 september in de vredesweek.

Het avondgebed vangt aan om 19.30 uur in de r.-k. kerk op Hengstdijk. Er is een volledige orde van dienst beschikbaar.
M.m.v. de leden van het oecumenisch overlegorgaan en een muziekgroep uit Clinge.

Met vriendelijke groet,
Ralf Grossert p.w. (T: 31 32 99)
ds. Pieter Overduin (T: 68 15 52)