In de jarige r.-k. Catharinakerk van Hengstdijk werd op donderdag 7 april het tweede avondgebed in de stijl van Taizé gehouden. Ook nu mochten we ruim 80 bezoekers verwelkomen in de sfeervolle kerk rond het altaar. Fijn om zo met elkaar op gepaste wijze – al zingend, biddend en mediterend - ons voor te bereiden op het feest van Pasen. Tijdens dit avondgebed waren ook een aantal mooie iconen neergezet met o.a. een afbeelding van de profeet Elia (zie hieronder). Deze was ter beschikking gesteld door de kunstenares Wilma Richter. Na afloop van het avondgebed werd door ds. Pieter Overduin stilgestaan bij verschillende onderdelen die voorkomen in dit type avondgebed, zoals de liederen en de gebeden, afgewisseld door stiltemomenten, het kaarslicht en de iconen. Een volgende keer zal nadere toelichting worden gegeven over het gebruik van iconen, zoals in de kerk van de broeders van Taizé.
110428 terugblik avondgebed taize afoto: P.J.H.J. Overduin
110428 terugblik avondgebedtaize b
foto: J. Klok
 Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang als het gaat om het volgende avondgebed vlak na het feest van Pinksteren. Deze wordt gehouden op donderdag 16 juni, in dezelfde kerk, aanvang 19.30 uur. Het daarop volgend avondgebed wordt gehouden in de Vredesweek, op do. 22 september, zelfde kerk, zelfde tijd. De leden van het oecumenisch overlegorgaan, die de voorbereiding van deze avond-gebeden organiseert, heten u van harte welkom om ook de komende keren aan te sluiten bij ons gebed. Ook dan is er een volledige orde van dienst beschikbaar.
Voor informatie kunt u altijd terecht bij
ds. Pieter Overduin (T: 681552) en
pastoraal werker dhr. Ralf Grossert (T: 313299).