110606 terhole mariatocht 2011 009 kleinVoor de vier keer alweer, werd op zondag 15 mei 2011 de Mariaroute gefietst. Deze keer was het vertrekpunt in Nieuw-Namen, wat voor sommigen uit onze regio wel een eind weg was, maar we waren toch met een groep van 35 mensen, fietsers en ook enkele die niet goed te been waren met de auto.
Hoewel het aan de frisse kant was, bleef het gelukkig droog en liet de zon zich af en toe even zien. Er stond wel een stevige “bries” wat meewind natuurlijk lekker was, maar zelfs tegenwind peddelden we er flink vandoor, daar zorgde onze koptrekkers wel voor.

Via de kerk van Nieuw-Namen, naar het kapelleken van Hulsterloo, daarna het kapelleken van de Stenen Beer, het kapelleken van Graauw, van Lamswaarde en tenslotte naar de kerk van Terhole, voor af afsluiting van de viering, waar we daarna ontvangen 110606 terhole mariatocht 2011 012 kleinwerden met koffie en cake.
Bij alle kapellekes werd gestopt, een overweging gelezen, 10 weesgegroeten gebeden en gezongen. Vooral het bidden van de weesgegroeten bracht bij mij het gevoel van vroeger terug, toen we thuis in mei en oktober alle avonden de rozenkrans baden. Wat ook opvalt is, dat de Maria kapellen allemaal zo goed onderhouden worden door vele vrijwilligers. Ze staan er netjes bij en overal bloeien bloemen. Het moet onze lieve Vrouwke een goed gevoel geven dat er zo voor haar wordt gezorgd.
Tijdens de koffie keken de meeste terug op een mooie en zinvolle tocht, die gelukkig zonder 'mankementen' aan fiets of mens verlopen was.

Veel dank aan iedereen die meegeholpen heeft. De mensen van Nieuw-Namen die hun kerk openstelden, de mensen van Terhole die er ook voor ons waren en voor koffie en cake zorgden, Pater Joop voor de organisatie, maar vooral Cecile van Tiggelen voor het uitzetten en begeleiden van de tocht en........hopelijk tot volgend jaar mei.