110316 taize avondgebedVoor de derde keer in dit seizoen zal er een avondgebed worden gehouden op donderdag 16 juni. Het wordt weer een ‘Viering in de stijl van Taizé’, geïnspireerd door de oecumenische broedergemeenschap in Frankrijk.

Het is een Oecumenisch Avondgebed nog helemaal in de sfeer en geest van Pinksteren, voor wie samen met anderen de liederen uit Taizé wil zingen en bidden.

Bij de aanwezige iconen zal een korte toelichting worden gegeven. Ook is er weer een informatietafel over Taizé en de verschillende onderdelen van de liturgie. Na afloop is er gelegenheid om elkaar onder het genot van een kopje koffie of thee te ontmoeten.

Het avondgebed vangt aan om 19.30 uur in de r.-k. kerk te Hengstdijk. Er is een volledige orde van dienst beschikbaar. Ook dit keer wordt medewerking verleend door leden van het oecumenisch overlegorgaan en een muziekgroep uit Clinge.
Dit najaar is er nog een avondgebed: op donderdag 22 september in de vredesweek. Voor meer info over Taizé in Nederland zie www.taize.fr/nl.

Als oecumenisch overlegorgaan hebben wij dan ook besloten om dit jaar nog twee avondgebeden te plannen: op 16 juni (na Pinksteren) en op 22 september in de vredesweek.

Het avondgebed vangt aan om 19.30 uur in de r.-k. kerk op Hengstdijk. Er is een volledige orde van dienst beschikbaar.
M.m.v. de leden van het oecumenisch overlegorgaan en een muziekgroep uit Clinge.

Nadere informatie over dit initiatief bij:
Ralf Grossert p.w. (T: 31 32 99)
ds. Pieter Overduin (T: 68 15 52)