IPV raderen3 kleinIn een brief van 1 juli j.l. heeft onze voormalige bisschop en thans Administratief Administrator van ons bisdom, Monseigneur J. van den Hende, ons medegedeeld dat per 1 januari 2012 de 13 parochies in onze regio zullen worden samengevoegd tot 1 nieuwe parochie. Ook wordt per die datum het bestaande samenwerkingsverband, de Interparochiƫle Vereniging Oost Zeeuws Vlaanderen, opgeheven.

Om dit mogelijk te maken zal nog heel wat overleg nodig zijn en dienen er belangrijke beslissingen te worden genomen.

De besturen van de parochies, het bestuur van de IPV en de leden van de projectgroep, die zich in de voorbije jaren over dit onderwerp hebben gebogen, beraden zich op korte termijn over de te nemen stappen. Hierbij zullen zij zich laten leiden door een protocol dat door het bisdom is voorgeschreven.

Wij zullen U regelmatig op de hoogte houden van de voortgang in deze.