IPV raderen3 kleinAl enkele jaren spreken onze parochies over meer samenwerking in de regio Oost Zeeuws Vlaanderen, en over beleidskeuzes voor de toekomst. In het voorjaar hebben we daarover gesproken met onze bisschop, mgr. Van den Hende. Daarbij kwam ook de vraag aan de orde naar de bestuursvorm van de samenwerking. Nadat de bisschop in april onze regio heeft bezocht, en heeft gesproken met besturen van parochies, het team en het IPV bestuur, heeft hij besloten dat de parochies in onze regio met ingang van 1 januari 2012 worden samengevoegd tot één nieuwe parochie. In een brief 1 juli j.l. heeft hij dat aan de besturen van onze parochies laten weten.

De besturen van de parochies, het bestuur van de IPV en de leden van de projectgroep, die zich in de voorbije jaren over dit onderwerp hebben gebogen, beraden zich op korte termijn over de stappen die gezet moeten worden om de samenvoeging goed te regelen. Hierbij zullen zij zich laten leiden door de regelingen die het bisdom hiervoor heeft aangereikt.

Wij zullen u regelmatig op de hoogte houden van de voortgang in deze.