IPV raderen3 kleinVorig weekend hebben we u een eerste mededeling gedaan over een samenvoeging van de parochies in onze regio. Al enkele jaren spreken onze parochies over meer samenwerking en over beleidskeuzes voor de toekomst. In het voorjaar hebben we daarover gesproken met onze bisschop, mgr. Van den Hende. Daarbij kwam ook de bestuursvorm van de regio aan de orde. Nadat de bisschop in april onze regio heeft bezocht, en gesproken heeft met besturen van parochies, het team en het IPV bestuur, heeft hij besloten dat de parochies in onze regio met ingang van 1 januari 2012 worden samengevoegd tot één nieuwe parochie. In een brief 1 juli j.l. heeft hij dat aan de besturen van onze parochies laten weten.
De besturen van onze parochies en het IPV-bestuur gaan de samenvoeging voorbereiden. Ze zullen u regelmatig op de hoogte houden van de voortgang daarbij.

Om u nader te informeren is een bulletin uitgegeven waarin het besluit over de oprichting van de nieuwe parochie wordt toegelicht.

etin ook achter in de kerk.