logo jubeljaar MariabedevaartGebedsmomenten rond Maria
Iedere dinsdagavond om 19.30 uur in de maanden mei en oktober.

Maria musicale
Zondagmiddag 7 mei wordt er muziek gemaakt en gezongen rondom Maria. Medewerking hieraan zullen o.a. verlenen Gemengd
Koor Sint-Caecilia, Ad van de Wege (orgel), Veronique van Rie (solozang), Vicky de Windt (blokfluit). En er is ook samenzang.
Aanvang is om 14.30 uur en iedereen is welkom.

Bedevaartsdag
Woensdag 31 mei wordt de jaarlijkse bedevaartsdag gehouden.
Om 10.00 uur plechtige is er een eucharistieviering met voorganger pastoor Wiel Wiertz, opgeluisterd door het Gemengd Koor Sint-Caecilia.
Daarna ontmoeting in de kerk, gevolgd door een lunch in het MFC te Aardenburg. ’s Middags houden we een 'Vlaamse' spelletjesmiddag. Iedereen welkom. Bij deelname aan de lunch en de spelletjesmiddag. Wel vooraf aanmelden.

Bezoek Brugge
Zondag 25 juni is er bezoek aan Brugge gepland. Om 8.45 uur wordt per fiets vertrokken vanaf de kerk te Aardenburg. Er kan ook met auto (op eigen gelegenheid) naar Brugge worden gereden. Om 11.00 uur wordt de eucharistieviering bijgewoond in de Heilge Bloedkapel op de Burg in Brugge. Na de viering wordt er zowel in de bovenkapel als in de benedenkapel uitleg gegeven door een lid van de Confrerie van het Heilig Bloed. De eigen meegebrachte lunch nuttigen we in de tuin van het bisschopshuis. ’s Middags krijgen we een rondleiding in het bisschopshuis. Eind van de middag keren we terug naar Aardenburg. Iedereen is welkom, wel vooraf inschrijven.

Openluchtmis
Op zaterdagavond 12 augustus wordt de jaarlijkse openluchtviering gehouden op het kerkplein voor de kerk te Aardenburg. Voorganger is priester Piet Vandevoorde,
bisschoppelijk gedelegeerde van het bisdom Brugge en rector van de Heilige Bloedbasiliek van Brugge. Opgeluisterd door het Gemengd Koor Sint-Caecilia. Na de viering is er gelegenheid tot ontmoeting. Iedereen is welkom.

Wandeltocht
Zondagmiddag 13 augustus wandeltocht 'In het voetspoor van de middeleeuwse processie'. Deze gaat naar het verdronken dorp Hannekenswerve ten noorden van Draaibrug. Daar wordt een gebedsmoment gehouden. Onderweg zijn er diverse stops en wetenswaardigheden te horen en te zien. Iedereen is welkom.
We verzamelen om 13.00 uur op het Pastoor Willy Martensplein.

Processie olv Blindekens Brugge
Dinsdagmorgen 15 augustus deelname aan de processie van Onze Lieve Vrouw Blindekens in Brugge (met o.a. eeneucharistieviering in de kathedraal van Brugge). De staakmadonna uit de kerk van Aardenburg en het bijbehorende vaandel van Onze Lieve Vrouw met de inktpot, worden meegedragen. Max. 20 personen.

Monumentendag
Op zaterdag 9 en zondag 10 september is het Open Monumentendag.

Feestelijke Mariaviering
Zaterdagavond 7 oktober is er een feestelijke Mariaviering in de kerk te Aardenburg. Daarvoor zijn o.a. reeds uitgenodigd de bisschoppen van Breda en Brugge. De bisschop van Brugge heeft reeds toegezegd. De bisschop van Breda heeft het genoteerd maar het is afhankelijk van zijn gezondheid. De viering zal opgeluisterd worden door het Gemengd Koor Sint-Caecilia en het Jongerenkoor. Aanvang is om 19.00 uur en iedereen is welkom.

Slotconcert
Zondagmiddag 22 oktober is er het slotconcert van alle activiteiten van dit jubeljaar door het koor Collegium De Dunis uit Brugge onder leding van Ignace Thevelein. Dit zal plaatsvinden in de kerk te Aardenburg. Het begint om 15.30 uur. Hiervoor zijn toegangskaarten te koop.

Herdenkingstegel/munt
Er zal n.a.v. dit jubeljaar een tegel of herdenkingsmunt worden uitgegeven. Deze zal bij uitreiking worden gezegend en zal tegen kostprijs te verkrijgen zijn (middels voorinschrijving).

Leden werkgroep Aardenburg-Bedevaartstad:
Lidy Durenkamp, Rieneke Dhont, Frans van Geyt, Rino Pieters, Leo Ducheine, Marc Moens.
Heilige Maria Hemelvaart-kerk | Weststraat 80, 4527 BV Aardenburg |
06-51996052 |