logo parochies Zeeuws Vlaanderen

Beste parochianen,

Afgelopen week heeft het demissionair kabinet enkele versoepelingen aangekondigd in de strijd om de besmettingen met het coronavirus in te perken. Binnen onze parochies hebben we op bestuursniveau en in overleg met het pastoraal team besloten dat we het de komende periode nog even rustig aan doen. Tot en met zondag 16 mei aanstaande zullen we ‘de zondag’ vieren in drie kerken. We gaan dus verder op de ingeslagen weg:  samenkomen in één kerk per parochie, met een maximum van 30 aanwezigen (exclusief de medewerkers en voorganger).

Ons voornemen is om vanaf het hoogfeest van Pinksteren (alsook de vooravondviering) te gaan vieren in meer kerken. We blijven vieren in de kerken waar we nu al vieren en daar komen dan kerken bij waar we om de veertien dagen zullen vieren. Dat zal verder uitgewerkt worden in het liturgierooster.

Daarnaast werd tijdens de persconferentie gemeld, dat het aantal mensen dat bij een uitvaart aanwezig kan zijn naar 100 (waar dat kan) wordt uitgebreid. We zullen binnen onze parochies dat aantal verhogen vanaf maandag 24 mei - 2de pinksterdag - naar het aantal aanwezigen dat we vorig jaar al hebben afgesproken met inachtneming van de basisveiligheidsregels.

H. Maria Sterre der Zee   Parochie H. Andreas   Elisabeth-parochie
75
70
40

Door de beperkte beschikbare ruimte zijn er geen uitvaarten mogelijk in de kerk van Biervliet en de kapel van Kapellebrug.

De aanpassingen zullen we effectief doorvoeren wanneer de aangekondigde maatregelen van kracht blijven en wanneer dit ook kan volgens de adviezen van de bisschoppenconferentie. En niet vergeten: Laten we letten op én zorgen voor elkaar!

Namens het pastoraal team en parochiebesturen,

pastoor W. Wiertz