HJvB

Zondag 11 april 2021 15.00 uur in de basiliek

Ook dit jaar vieren we Barmhartigheidszondag, de eerste zondag na Pasen, ook wel Beloken Pasen genoemd. Deze naam zal zeker bij de oudere parochianen nog wel bekend voorkomen. Het betekent dat het paasoctaaf wordt afgesloten. Het paasoctaaf zijn de eerste acht dagen (octaaf) van de paastijd. Deze lopen van paaszondag tot de zondag na Pasen. Deze acht dagen worden allemaal gevierd als hoogfeesten. Met 'Beloken Pasen' wordt de vreugde van Pasen afgesloten: de Kerk gaat over tot de orde van de dag.

Wij nodigen u van harte uit om het feest van Gods barmhartige liefde op de 1ste zondag na Pasen met ons te vieren in de basiliek. En ook wij hopen, dat het leven weer zijn gewone gang mag gaan, dat iedereen is ingeënt, dat we weer in alle kerken mogen vieren en vooral dat we elkaar weer mogen gaan ontmoeten.

Iedereen is van harte welkom.