vormsel geest thumbJa, beste medeparochianen, ook onze vormelingen zijn er nog. 52 jongens en meisjes stonden door corona in de wachtrij. Heel geduldig hebben ze gewacht om nog dit jaar hun vormsel te kunnen doen.
Onder normale omstandigheden zouden we deze mooie feestdag al in juni met hen hebben gevierd. Dit kon helaas niet doorgaan. Heel blij zijn we dat we in deze novembermaand vieringen in de parochiekernen Koewacht, Nieuw-Namen, Kloosterzande en Hulst aan kunnen bieden waarin de vormelingen de zalving met het heilig chrisma en Gods heilige Geest gaan ontvangen.
Het gaat in totaal over 6 vieringen zodat wij op een veilige manier en in besloten kring met elkaar kunnen vieren
en beantwoorden aan de coronamaatregelen. Bidden wij voor deze kinderen en de vormselgezinnen om Gods goede Geest, om moed en ‘vormsel-kracht’:

Kom, Schepper Geest, daal tot ons neer,
houdt Gij bij ons uw intocht, Heer;
vervul het hart dat U verbeidt,
met hemelse barmhartigheid.’

Ralf Grossert p.w.