Klik op de foto voor een vergroting

200929 Ria van Daele de Deckere 50 jaar koorlid

In 2019 was mevrouw Ria van Daele-de Deckere 50 jaar onafgebroken lid van ons parochie-koor St. Cecilia van Koewacht. Ze is dus lid sinds 1969. Al die jaren was zij een steunpilaar van het koor. Er ging geen weekendviering, uitvaart, jubileum of repetitie voorbij of Ria was er.

Natuurlijk bedanken wij haar voor al die jaren en hopen dat we nog jaren op haar mogen rekenen.

Helaas kon de geplande decoratie-uitreiking met oorkonde en ruiker in november 2019 bij het jaarlijks St. Ceciliafeest niet plaatsvinden wegens ziekte van haar man Roger. In de loop van dit jaar was dit ook niet mogelijk vanwege de in maart afkondigde lockdown. Omdat we vonden dat de uitreiking niet langer op zich kon laten wachten, is het bestuur van het St. Ceciliakoor bij haar thuis op bezoek geweest, op gepaste afstand, om de decoratie alsnog uit te reiken.

We hebben onder genot van een bakje koffie en iets lekkers herinneringen opgehaald en nog alle dirigenten genoemd die zij heeft zien komen en gaan: de heer Apers, de heer De Punter, de heer De Ruysscher, de heer Van Walle en onze huidige dirigente/organiste mevrouw Sabine de Groote. Ria, nogmaals bedankt! Hopelijk kunnen we binnen afzienbare tijd weer zingen in de kerk en onze wekelijkse repetities houden.