Celebración eucaristica para los filigreses de habla hispana

190821 eucharistieviering in het Spaans 1Tot drie jaar geleden verzorgde pater Bart uit Breda enkele keren per jaar in samenwerking met de zanggroep Misa Criolla Spaans-Nederlandse vieringen in de Onze Lieve Vrouwekerk  in Vlissingen. Vanwege zijn leeftijd is pater Bart in 2016 hiermee moeten stoppen.

Omdat zich inmiddels weer een Spaanssprekende priester in het bisdom heeft gevestigd, is een kleine werkgroep aan de slag gegaan om, zoals voorheen, weer enkele keren per jaar een speciale viering te verzorgen.

Pastor Federico Ceriani, afkomstig uit Argentinië en sinds oktober werkzaam is in het bisdom Breda, zal in deze vieringen voorgaan. De zanggroep Misa Criolla, die wordt geleid door Carla Nieuwdorp-Martens, zal deze vieringen muzikaal opluisteren. De groep is al een aantal maanden aan het oefenen. Marinus Vreeke begeleidt de groep op zijn gitaar.

Spaans sprekenden, hun families, vrienden en belangstellenden uit alle parochies in Zeeland, worden van harte uitgenodigd voor deze tweetalige eucharistievieringen.

Los hispanohablantes, sus familias, amigos y personas interesadas de todas las parroquias de Zelanda están cordialmente invitados a estas celebraciones eucaristicas bilingües.

190821 eucharistieviering in het Spaans 2De eerste eucharistieviering zal plaatsvinden op zondag 29 september 2019 om 15.00 uur in de H.H. Petrus- en Pauluskerk aan de Lombardstraat in Middelburg.

De volgende vieringen zijn gepland op zondag 15 december 2019 (in de advent) en op zondag 5 april 2020 (Palmzondag). Beide vieringen zijn in de namiddag op een nog vast te stellen tijdstip. Na de vieringen is er gelegenheid om elkaar in ongedwongen sfeer te ontmoeten, bij te praten en kennis te maken met pastor Ceriani.

Voor de mensen die van ver moeten komen is het goed om te weten dat het in Middelburg op zondag vrij parkeren is, ook in de gemeentelijke parkeergarages. Let wel op: uitsluitend parkeren in de parkeervakken en niet op plaatsen die bestemd zijn voor vergunninghouders.

Iedereen is welkom.

Werkgroep Vieringen voor Spaans sprekende parochianen