190430 25 jarig priesterjubileum P VerbeekIn het geloof kun je één zijn, het is bijna een familie”, zo begint het interview met Paul Verbeek in de Stem van zaterdag 20 april 2019.

Het is niet zo maar een interview, nee de aanleiding is, dat het op 23 april 25 jaar geleden was dat Paul Verbeek door bisschop Ernst tot priester werd gewijd voor het bisdom Breda. Het mag in deze tijd toch een bijzonder feest heten.

In het interview wordt de levensloop van onze vicaris beschreven en hij prijst zich gelukkig nu, als pastoor, terug te zijn in de stad, waar hij is opgegroeid en naar school is gegaan, Bergen op Zoom. In zijn jonge jaren liep hij mee in de Maria Ommegang en droeg hij het Mariabeeld mee in de stad. Dat doet hij op dit moment nog steeds. Tussen haakjes mag vermeld worden, dat in 2019 op de laatste zondag van juni, 30 juni, de Maria Ommegang al voor de 75ste maal plaats vindt. Een jubileum, met als thema: ‘een belofte die doorgaat’, waar ook Paul Verbeek weer in mee zal lopen. U komt toch ook?

Ook wordt een opsomming gemaakt van de diverse parochies, waar hij pastoor werd. Daarnaast was en is hij ook bisschoppelijk vicaris. Half Brabant en de Bevelanden en Schouwen kent hij op zijn duimpje en zo maakte hij vele kilometers langs ‘s-Heere wegen.

Een hele opsomming, waar geen einde aan komt, want in de periode, dat er in Hulst geen priester (pastoor) was is Paul Verbeek pastoor administrator. Een papieren taak? Ho maar, op de meeste vergaderingen was hij aanwezig. Hij heeft in deze periode ook zeker bestuurd in Hulst. Goede reden om een bedankje en felicitatie in op de website te vermelden voor onze vicaris.

Paul werd namens pastores en bestuursleden en namens de parochianen vanuit de parochie heilige Maria Sterre der Zee, van harte gefeliciteerd met dit jubileum. Het geloof in de toekomst zal u kracht geven, waarbij we hopen, dat u de inspirator blijft in onze geloofsgemeenschap en nog lang de verbinder kunt zijn tussen en met de mensen om U heen.

Cecile van Tiggelen,
vicevoorzitter heilige Maria Sterre der Zee

foto's van de jubileumviering

Foto's zijn gemaakt doot dhr. Ignace De Corswarem (Pro Petri Sede).