Enkele maanden geleden hebben we u bericht een reis naar Israël te willen maken met de parochie. Vanuit de parochie betekent dan ook dat we de weg die Jezus is gegaan zullen volgen vanuit het christelijk geloof. Wat denkt u van Nazareth, Cana, Tabor, Meer van Galilea, de Golanhoogte, de Dode Zee, de Olijfberg, Jericho, de Jordaan, Bethlehem, Jerusalem, Petra en Aman.

Binnen no time was de reis meer dan vol geboekt. In plaats van 20 personen gaan we nu met 30 personen op reis. De reizigers komen voornamelijk uit Oost Zeeuws-Vlaanderen, maar ook zijn er mensen uit Axel, Terneuzen, Teteringen en Dronten.

Een reis betekent altijd een goede voorbereiding, zowel praktisch als inhoudelijk. Je kunt nog zo veel op papier zetten, maar het contact met elkaar betekent toch nog de beste voorbereiding op de reis. Ook een afvaardiging van Pelikaan-reizen was er om vragen te kunnen beantwoorden.

180116 op weg naar israel en jordanieNatuurlijk waren er veel vragen, maar het viel op dat er heel geanimeerd werd gesproken in kleinere groepen. Een mooie start om een reis mee te beginnen. Op naar 13 maart, de dag dat we vertrekken. Nadien zullen we u zeker informeren over de reis.

Bij het naar huis gaan was iedereen blij geweest te zijn. Voor de mensen die zich goed willen informeren, maar er toch niet zo toe komen een boek te lezen heeft Jos de Kreek een boekje gemaakt met een beschrijving van alle plaatsen, waar we heen gaan. Het leest gemakkelijk, het is gemakkelijk mee op reis te nemen en achteraf is het ook een mooi naslagwerk.

Daarnaast heeft Jos op internet gezocht. Wilt ook u een indruk krijgen van onze reis naar Israël bekijk dan de volgende links op uw computer: